tisdag 28 juli 2020

Sommaren 2020:4

Hemma igen. Trött efter resan. Men mycket nöjd, fast det alltid är med visst vemod jag lämnar Malmö. Älskar att vandra omkring i staden och återknyta kontakten med alla minnen jag har från olika platser. Det blev ingen tur till Köpenhamn, vilket det brukar bli, och tiden är som vanligt allt för kort, men jag kommer tillbaka och reparerar skadan inom en inte allt för avlägsen framtid.













Vi bodde på ett hotell jag verkligen kan rekommendera: Tunnelen! Enligt uppgift det enda fristående hotellet i Malmö, alla andra är kedjehotell. Byggnaden har anor från 1300-talet, och listan över kända gäster är lång. Vi åt till exempel frukost i medeltidsvalven, i The Beatles Lounge.
 


Här hemma ska jag ägna tre dagar åt (semester)skrivande. Näst sista varvet med läroboken. Det känns inte ens som jag offrar semestern. Att skriva är vilsamt, särskilt som jag gör det utan att tvinga upp mig snortidigt och när jag kan hålla på så länge jag önskar.

Inga kommentarer: