tag:blogger.com,1999:blog-2918475087448292262.post5197183389482383662..comments2024-03-23T18:57:41.646+01:00Comments on Flyktlinjer: Relationellt lärande och kunskap som mellanrumEddyhttp://www.blogger.com/profile/15604918466067481109noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-2918475087448292262.post-18086008945910628702015-04-25T08:22:33.705+02:002015-04-25T08:22:33.705+02:00Nu är otydligheten åtgärdad. Tack än en gång Aron:...Nu är otydligheten åtgärdad. Tack än en gång Aron: Tillsammans kommer man längre än på egen hand. Det är så jag ser på kunskap och ödmjukhet inför sina egna fel och brister är centralt. Därför tror jag också mer på samtal än på debatt.Eddyhttps://www.blogger.com/profile/15604918466067481109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2918475087448292262.post-55248987479861327562015-04-24T18:28:28.733+02:002015-04-24T18:28:28.733+02:00Ja, vi har sannerligen problem Björn!
Och, ha, h...Ja, vi har sannerligen problem Björn! <br /><br />Och, ha, ha, ha! Tack Aron! Du har helt rätt, jag menade tvärt om!Eddyhttps://www.blogger.com/profile/15604918466067481109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2918475087448292262.post-68030604539917613062015-04-24T18:19:51.544+02:002015-04-24T18:19:51.544+02:00"Jag känner ingen lärare som inte är intresse..."Jag känner ingen lärare som inte är intresserad av pedagogik, och av det jag lärt mig om pedagogik genom år av erfarenhet, genom egna studier och framförallt genom ändlösa samtal med lärarkollegor, är en droppe i havet jämfört med det jag lärt mig via kurser i högskolepedagogik."<br /><br />Du menade förstås tvärtom.Aronnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2918475087448292262.post-33939363193114241982015-04-24T12:37:54.917+02:002015-04-24T12:37:54.917+02:00Hittade följande konversation. Är den sann så kan ...Hittade följande konversation. Är den sann så kan den förklara en del problem som högskolorna numera upplever i 'det dagliga mötet med eleverna':<br /><br />"En vän som är gymnasielärare lät mig få följande inblick i dagens skola:<br /><br /> Eleven: "Det har du aldrig gått igenom."<br /><br /> Läraren: "Det gick jag igenom förra veckan och det ingick i läxan till denna vecka."<br /><br /> Eleven: "Jag har gjort läxan." <br /><br /> Läraren pekar i boken: "Där, där och där. Det ingick i tre av fem uppgifter i läxan."<br /><br /> Eleven tittar i boken: "Det där? Jag förstod inte det så jag hoppade över det."<br /><a rel="nofollow">http://jagvillvarafarlig.blogspot.se/2015/04/en-liten-inblick-i-skolans-varld.html<br /></a>Björn Nilssonhttps://www.blogger.com/profile/17098246825512690591noreply@blogger.com