tisdag 31 december 2013

Tack för i år!

Har ätit en stadig frukost. Varit ute på långpromenad. Firar in det nya året i Malmö. Bor på hotell. Har det bra. Ledigheten har gjort gott. Snart är 2013 slut. Ett år fyllt av prövningar. Ett riktigt skitår, om jag får säga det. Ett år med toppar och dalar. Det började i moll men slutar i dur. Och nu befinner jag mig i det mellanrum som skiljer det gamla från det nya. Malmö är min stad. Här blev jag vuxen. Här började jag tro på mig själv. Här trivs jag. Har vandrat i de gamla kvarteren och förflyttat mig i tiden, till Sverige och det 1970-tal som jag äntrade som barn och lämnade som ung vuxen. Mormors kök. En plats som än idag fyller mig med värme. Mormor lever inte längre. Men minnet av henne lever. Tillbaka på hotellrummet dröjer sig känslan kvar.

Malmö har dock förändrats. Malmö är inte som det var. Det är bättre nu än då. På många sätt. Här finns framtidstro och här finns kreativitet, mångfald och närhet till kontinenten. Visst finns det problem också. Men för mig är Malmö en bra plats att börja om på. Och börja om är vad jag ska. Först lite vila och ett bad på hotellet. Lite tid att bara vara. Läsa, tänka, snacka. Sedan en fin middag ikväll. Imorgon, ett nytt år. Ett nytt bloggår!

Har planer. Stora planer. Inland under hösten har det lite gott på tomgång. Vill inte ha det så. Höjer därför ribban. Nästa år blir ett bra år. Börjar det i Malmö kan det inte bli annat än bra. Det finns i alla fall inget att skylla på. Imorgon blir det kanske inget bloggat. Men sedan. Några dagar till av vila. Sedan drar det nya året igång. Nya utmaningar. Tips på saker att skriva om tas emot tacksamt.

Tack för året som gått, för stöd och inspiration. För att ni finns, kära läsare. Utan er, inga Flyktlinjer. På återhörande!

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: